2014. december 3., szerda

Tegyél szívsséged a jövendőbelidnek: fogadd el magad!




Nekem mindig egy duci fénymásolós lány jut ilyenkor az eszembe. A munkája nem éppen a legjelentőségteljesebb, kinézetre pedig nem modell alkat. Mégis sugárzik belőle az élet. Elfogadja önmagát. Jól van mert valahol nagyon belül, mélyen tudja, hogy ő "oké". Nem kell az elismerésed, nincs szüksége külső kapaszkodókra. Mosolyagva, magabiztosan, sugározva a békét, a megelégedettséget egészen egyszerűen: vonzó.

Kerekes Szabolcs tréningalkalma alapján, melyet az ÉRZELMEINK témakörében tartott:

"Bölcsebb és szerethetőbb leszel, ha elfogadod a korlátaidat."


Éretlen érzelmek:

  • Buta vagyok és szerencsétlen
  • Értéktelen vagyok
  • Nem követhetek el hibát
  • Elfogadásra van szükségem ahhoz, hogy jól érezzem magamat
  • Nincs jogom arra, hogy jól érezzem magamat
  • Veszélyes számomra, hogy elmondjam amit gondolok-érzek
  • Az intelligenciámért és eredményeimért szeressenek


(A listák Scazzero: Emotionally healthy spirituality c. könyve alapján készültek)


Érett érzelmek


  • Könyörülő hozzáállás magamhoz
  • Nagyon jó, hogy megszülettem
  • A hibáim ellenére értékes vagyok
  • Jogom van használni Istentől kapott képességeimet
  • Egyedi vagyok, nincs hozzám hasonló – és ez SZÉP
  • Jogom van örömmel élni
  • Lehetek tökéletlen, hibázhatok
Férfiként és nőként egyaránt szembe kell nézni a ténnyel: gyarló emberek vagyunk. Isten pedig Jézus Krisztusban ennek ellenére megváltott bennünket és elfogad, befogad bennünket. Ha ez az igazság identitásunkká válik, sikerülni fog érett érzelmekkel megélni kapcsolatainkat.

Nincsenek megjegyzések:

Megjegyzés küldése

Megjegyzés: Megjegyzéseket csak a blog tagjai írhatnak a blogba.